Skip to main content

Cara Penggunaan Botanical Effects

Assalamualaikum gorgeous.. 

Dah tau kelebihan set Botanical Effects , mesti kena tau cara penggunaan Botanical Effects kan.. Jom kita selidik langkah² nya. 


STEP 1: CLEANSE
Untuk set botanical ni ada:-
Formula 1: Kulit kering + sensitif (merah, gatal, pedih)
Formula 2: Kulit normal
Formula 3: Kulit berminyak

BOTANICAL EFFECTS CLEASE berfungsi utk membersih segala kekotoran, makeup, habuk dan hama agar muka kita bersih, sihat & lembut.
Botanical Cleanser ini tidak berbuih kerana pencuci yg berbuih mengandungi satu bahan kimia yg membuatkan kulit wajah kita bertambah kering. Dan lama-kelamaan kulit akan mengelupas & bertambah nipis dan sensitif.
Bagi yg mempunyai masalah kulit akibat guna peeling produk, kami akan recommend set Botanical Effect untuk detox kulit terlebih dahulu, membaiki tekstur kulit, membantu membuang sel kulit mati dan menyingkirkan semua sisa bahan kimia yg masih ada di bawah kulit anda.

STEP 2: MASK
BOTANICAL EFFECTS MASK berfungsi utk tanggalkan kotoran dengan lembut dan ia mudah ditanggalkan dengan air. Mengelupas dengan lembut dan menambah penghidratan. Kulit jadi licin dan sel mati tertanggal.

Cara penggunaan:
Sapukan MASK keseluruh wajah kecuali di bahagian kelopak mata, bawah mata dan bibir,
Mask tak perlu campur air dan biarkan kering sehingga 10-15 minit.
Bila dah kering, dengan jari yang dibasahkan, urut dulu muka tu dengan gerakan dari bawah ke atas dengan lembut. Selepas dah urut tu baru bilas muka hingga bersih
(mask perlu pakai 2-3x seminggu)

STEP 3: FRESHEN
BOTANICAL EFFECTS FRESHEN pula datang dalam bentul botol spray. Hanya spray freshen dengan amaun secukupnya pada kapas muka dan sapu ke seluruh wajah kecuali kelopak mata dan bawah mata.
Freshen ni formula tidak-mengering dan bantu singkirkan sisa kotoran daripada kulit. 
Kekalkan keseimbangan semulajadi kulit so kulit nampak berseri dan sihat. Bantu menenangkan dan melegakan kulit. Kulit rasa lembut dan licin, bersedia untuk langkah pelembapan.

STEP 4: HYDRATE
Dan akhir sekali gunakan BOTANICAL EFFECTS HYDRATE. Tekstur Hydrate yang sangat lembut dan licin ni memang cepat menyerap pada kulit dan menjadikan kulit kita kekal seimbang. Kaya dengan kelembapan. Kulit rasa tenang, bantu mengekalkan tahap lembapan kulit. Kulit akan berasa lembut dan anjal.
Macam pencuci muka tadi, sapukan sikit kat kedua-dua pipi, dagu, hidung dan dahi. Lepas tu urut lembut di seluruh muka dengan gerakan dari bawah ke atas. Walaupun sikit je, dah cukup untuk guna satu muka.

Dah lengkap 4 langkah ni baru la boleh tidur dgn selesa.
Ingat, penggunakan mask hanyalah 2@3 kali seminggu seeloknya pada waktu malam. 

Esok bangun pagi, boleh ulang langkah penggunaan Botanical Effects ni dan diakhiri dengan penggunaan pelindung matahari (SPF).
Mudahkan, nak kulit sihat mesti rajin tau 💕

Comments

Popular posts from this blog

Review : Mary Kay CC Cream SPF15

Assalamualaikum & selamat malam.. Complexion Corrector Cream ataupun CC Cream ni telah lama berada di hati saya sejak pertama kali saya mencubanya pada Jun 2018. Sebenarnya CC Cream Mary Kay ini mula diperkenalkan oleh Mary Kay pada April 2014, dan sejak itu ia mula bertahta di hati para peminat Mary Kay.  Ada sebab kenapa saya sangat sukakan CC Cream Mary Kay ni tau.  Bagi yang belum tau, kulit saya sensitif & pernah mengalami jerawat yang teruk. Memang rasa tak sanggup nak berdepan dengan masyarakat. Tambah pulak memang sukar untuk saya mendapatkan bedak asas yang sesuai dengan kulit saya. Sebelum ni saya menggunakan bedak two way cake yang mudah didapati di drugstore, sebab taknak bagi cela pada wajah saya terlalu ketara.  Taknak la celoteh panjang, kita terus tengok kelebihan & manfaat Mary Kay CC Cream ni. 8 KEBAIKAN DALAM 1 CC CREAM : 1. Melawan garis halus dan tanda penuaan.  2. Melembapkan kulit tanpa menjadikan kulit berminyak atau mele

Timewise 3D Foundation??

Alamak stress nya!  Stress sebab Mary Kay bakal keluarkan Timewise Liquid Foundation formulasi baru iaitu Timewise 3D Foundation, tapi Timewise Liquid Foundation saya yang sedia ada masih banyak lagi ni.  Hahaha.  Tak lama lagi nak keluar tu, Januari 2020! Pilihan shades yg baru khusus mengikut undertone kulit cool atau warm Apa perbezaan dengan Timewise 3D Foundation yang baru ni?  Diformulasikan dengan Age Minimize Complex yang turut terkandung dalam produk penjagaan kulit Timewise Miracle 3D, TimeWise 3D Foundation memberikan litupan penuh serta tampak muda berseri-- Ringan pada kulit wajah & nampak semulajadi sepanjang hari.  Teknologi IntelliMatch yang eksklusif kerana ia akan memadankan warna dengan tona kulit kita ( so tak perlu nak mix kod warna untuk dapatkan tona yang sesuai ) 12 jam kawalan minyak (Matte)   12 jam kelembapan (Luminous)   Formula yang kalis peluh & udara lembap ( sesuai untuk iklim tropika khatulistiwa macam negara k