Skip to main content

Review : Mary Kay CC Cream SPF15

Assalamualaikum & selamat malam..



Complexion Corrector Cream ataupun CC Cream ni telah lama berada di hati saya sejak pertama kali saya mencubanya pada Jun 2018. Sebenarnya CC Cream Mary Kay ini mula diperkenalkan oleh Mary Kay pada April 2014, dan sejak itu ia mula bertahta di hati para peminat Mary Kay. 
Ada sebab kenapa saya sangat sukakan CC Cream Mary Kay ni tau. 

Bagi yang belum tau, kulit saya sensitif & pernah mengalami jerawat yang teruk. Memang rasa tak sanggup nak berdepan dengan masyarakat. Tambah pulak memang sukar untuk saya mendapatkan bedak asas yang sesuai dengan kulit saya. Sebelum ni saya menggunakan bedak two way cake yang mudah didapati di drugstore, sebab taknak bagi cela pada wajah saya terlalu ketara. 

Taknak la celoteh panjang, kita terus tengok kelebihan & manfaat Mary Kay CC Cream ni.

8 KEBAIKAN DALAM 1 CC CREAM :
1. Melawan garis halus dan tanda penuaan. 
2. Melembapkan kulit tanpa menjadikan kulit berminyak atau melekit. 
3. Melindungi kulit dari sinaran UVA dan UVB (SPF15)
4. Menutup cela , memelihara kulit jerawat serta menenangkan kulit bermasalah (yang ni saya paling love
5. Mencerah dan menyerikan tona kulit dengan segera. 
6. Membetulkan ketidaksempurnaan pada kulit. 
7. Mengurangkan kemerahan pada kulit. 
8. Mempertahankan dan melindungi kulit daripada radikal bebas atau kesan pencemaran dengan kuasa antioksida. 



4 tona warna untuk disesuaikan dengan tona kulit anda! 

Ingin mencuba & mendapatkan CC Cream yang sesuai dengan kulit dan tona kulit, saya boleh bantu anda. 

Akhir sekali, saya nak belanja sikit review saya untuk CC Cream. Saya menggunakan CC Cream kod Very Light.
Mohon jangan kecam gambar saya. Hahaha. 




Afifahamdan 💕
Mary Kay Independent Beauty Consultant 


Comments

Popular posts from this blog

Cara Penggunaan Botanical Effects

Assalamualaikum gorgeous..  Dah tau kelebihan set Botanical Effects , mesti kena tau cara penggunaan Botanical Effects kan.. Jom kita selidik langkah² nya.  STEP 1: CLEANSE Untuk set botanical ni ada:- Formula 1: Kulit kering + sensitif (merah, gatal, pedih) Formula 2: Kulit normal Formula 3: Kulit berminyak BOTANICAL EFFECTS CLEASE berfungsi utk membersih segala kekotoran, makeup, habuk dan hama agar muka kita bersih, sihat & lembut. Botanical Cleanser ini tidak berbuih kerana pencuci yg berbuih mengandungi satu bahan kimia yg membuatkan kulit wajah kita bertambah kering. Dan lama-kelamaan kulit akan mengelupas & bertambah nipis dan sensitif. Bagi yg mempunyai masalah kulit akibat guna peeling produk, kami akan recommend set Botanical Effect untuk detox kulit terlebih dahulu, membaiki tekstur kulit, membantu membuang sel kulit mati dan menyingkirkan semua sisa bahan kimia yg masih ada di bawah kulit anda. STEP 2: MASK BOTANICAL EFFECTS MASK berfungsi utk tangg

Kelebihan Mask Botanical Effects

Assalamualaikum gorgeous..  Tahukah anda pemakaian mask sangat penting untuk mendapatkan kulit yang SIHAT, SEGAR, dan CANTIK.  Saya ingin kongsikan kelebihan hasil penggunaan mask. Jgn fikir kulit kering tidak perlukan mask yer. Kulit kering juga perlukan mask 1@2 kali seminggu atau mengikut keperluan kulit (maksimum 3 kali seminggu yer sayang)  Di Mary Kay, terdapat 3 pilihan mask yang mengandungi bahan yang berbeza dan fungsi yang berbeza. Namun untuk post ini, saya perincikan mask Botanical Effects yang digemari ramai.  BOTANICAL EFFECTS MASK Di rumus khas mengikut kesesuaian dan jenis kulit di mana ia terdiri daripada 3 formula iaitu Formula 1 (Kulit Kering - F1), Formula 2 (Kulit Normal - F2) dan Formula 3 (Kulit Berminyak - F3). Jom kita lihat bagaimana mask setiap formula ini bertindak : Formula 1 (Kulit Kering - F1) Pengelupasan kulit yang lembut dapat menambahbaikkan tekstur kulit di samping memberi penghidratan agar kulit kelihatan lebih li